آموزشی, بلاگ تخصصی اگزیف

نکاتی که باید در عرضه عکس نمایشگاه رعایت کرد

عرضه عکس در نمایشگاه‌ها

عرضه عکس در نمایشگاه یکی از مسائلی است که بسیاری از هنرجویان و حتی افراد نیمه‌حرفه‌ای با آن مشکل‌دارند. بی‌شک فردی که تاکنون عکسی را در هیچ نمایشگاهی عرضه نکرده است بسیاری از نکات ریز برگزاری نمایشگاه را نمی‌داند و همین عدم اطلاع باعث می‌شود تا یک عکس بسیار عالی بسیار بد عرضه شود و زیبایی عکس به چشم نیاید. عرضه عکس در نمایشگاه و نوع عرضه درواقع 50 درصد باقی‌مانده راه است که یک عکاس باید بپیماید و باید بسیار در نوع عرضه دقت کند.

آنسل آدامز عکاس مشهور طبیعت روند دیجیتال ارائه عکس و پرینت عکس را نمی پسندید و تا آنجایی که این تکنولوژی را مشاهده کرد اظهار بی‌علاقگی نسبت به آن نشان داد. آنسل آدامز اگر امروز در جامعه امروزی با چنین رشد تکنولوژی مواجه می‌شد بی‌شک حرف خود را پس می‌گرفت!

بله به لطف تکنولوژی بسیاری از کارهای عکاسان راحت‌تر شده است ولی بازهم سیستم‌ها و کامپیوترها نمی‌توانند تمام وظایف انسانی را انجام دهند.

کالیبره کردن مانیتور

  • قبل از هر کاری برای عرضه عکس در نمایشگاه عکاس باید یک مانیتور کالیبره داشته باشد.
  • بسیاری از مشکلات و معضلات در عکاسی از همین کالیبره نبودن مانیتور یا صفحه ‌نمایش ایجاد می‌شود.
  • روش‌های بسیاری برای کالیبره کردن صفحه‌نمایش وجود دارد.
  • یکی از آن‌ها استفاده از نرم‌افزار ادوب گاما است.
  • این برنامه پس از نصب فتوشاپ در کنترل پنل ظاهر می‌شود.
  • نرم ‌افزار فتوشاپ گاما این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی مانیتور خود را کالیبره کنید.
  • ادوب گاما با تنظیم روشنایی و کنتراست مانیتور شما را کالیبره می‌کند.
  • کالیبره کردن باعث می‌شود تا همان چیزی که در مانیتور مشاهده می‌کنید در برگه کاغذ نیز همان تصویر را مشاهده کنید.
  • اگر مانیتور شما کالیبره نباشد ممکن است شما درصد رنگ آبی یا سبز زیادی در تصویر داشته باشید.

نوع پرینت گرفتن

  • از چه دستگاه پرینتی برای پرینت گرفتن عکس‌های خود استفاده می کنید؟
  • علاوه بر نوع دستگاه پرینت نوع کاغذ نیز بسیار مهم است.
  • امروزه دو روش بسیار متداول برای پرینت گرفتن استفاده می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
پرینترهای جوهر افشان Inkjet
  • این نوع از پرینترها قطرات رنگ را در نقاط بسیار ریز بر روی صفحه کاغذ قرار می‌دهند.
  • پرینترهای Inkjet پیشرفته دقت رنگی بیشتری نسبت به پرینترهای معمولی برخوردارند.
  • پرینترهای Inkjet به دو دسته با نوع رنگ‌های متفاوت تقسیم می‌شوند.
  • دسته اول رنگ ‌دانه‌های پیگمنتی است.
  • دسته دوم پرینتر Inkjet بارنگ دانه‌های مایع هستند.
  • از مزایای جوهرهای پیگمنتی می‌توان مقاومت در برابر آب است که جوهرهای مایع به‌راحتی در آب حل می‌شوند.
  • جوهرهای پیگمنت در طول زمان مقاومت بیشتری نسبت به جوهرهای مایع دارند.
  • جوهرهای پیگمنت یکی از پیشنهادهای بسیار مناسب برای عرضه عکس در نمایشگاه است.
  • اگر اثر شما مدت طولانی در محلی در معرض هوا قرار بگیرد بهتر است از جوهرهای پودری و پیگمنتی استفاده کنید.
پرینترهای Lightjet
  • در پرینترهای Lightjet دیگر بارنگ و جوهر و دانه روبرو نیستیم.
  • با نورها مواجهیم که این نورها باعث ایجاد رنگ‌بر روی کاغذ ما می‌شوند.
  • در چاپ عکس‌ها با جوهرهای پودری و مایع ما با نقاط رنگی و ملموس روبرو هستیم.
  • اینجا دیگر با رنگ ملموسی سر و کار نداریم و به همین دلیل دقت نیز در این نوع چاپ بسیار بالا می‌برد.

انتخاب مناسب لابراتوار عکاسی

  • انتخاب لابراتوار مناسب برای چاپ عکس بسیار نکته مهمی است.
  • کیفیت اولین چیزی که شما باید از یک لابراتوار عکاسی در نظر داشته باشید.
  • نمونه کارهای این لابراتوار را قبل از عرضه عکس در نمایشگاه دیده باشید.
  • از مسئول لابراتوار در رابطه با نوع چاپگر، نوع کاغذ، سایز کاغذ، زمان تحویل، قاب اثر و بسیاری موارد دیگر پرس ‌و جو کنید.
  • بر خواسته‌های خود تاکید کنید تا مسئول لابراتوار به جدی بودن شما پی ببرد.

نمایش اثر چاپ‌شده

  • اگر بوم‌های پارچه‌ای با ابعاد بسیار بزرگی را برای چاپ عکس خود انتخاب کرده‌اید با چالش‌های بیشتری روبرو هستید.
  • باید بسیار بیشتر از یک اثر کاغذی مراقب اثر خود باشید.

قاب

  • قاب‌ بندی کار مرحله بسیار مهمی در عرضه عکس در نمایشگاه است.
  • در وهله اول باید بدانید که مار شما تا چه مدتی قرار است در گالری قرار بگیرد.
  • اگر قرار است کار شما در مدت طولانی در گالری قرار بگیرد باید به جنبه مقاومت بسیار توجه کنید.
  • از متریال هایی استفاده کنید که تا حد امکان از مقاومت بسیار خوبی برخوردارند.
  • استفاده از رنگ در قاب ‌بندی مسئله بعدی است که باید بسیار به آن توجه کرد.
  • استفاده از قاب سفیدرنگ در دور عکس بسیار تاثیرگذار است.
  • می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر در مخاطب می‌توانید از فریم نازک سیاهی نیز استفاده کنید.

امضا هنرمند

  • امضای هنرمند در پای‌کار در واقع مرحله آخر است که نباید از آن چشم‌ پوشی کرد.
  • د رواقع امضای شما شناسنامه کار شما است و باید به زیبایی این امضا و محل قرارگیری آن بسیار دقت کنید.
  • گوشه سمت راست و سمت چپ کار محل مناسبی برای امضا کردن کار است.
  • امضا هنرمند از نکات مهم عرضه عکس در نمایشگاه است.

تهیه شده توسط EXIF.ir

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *