اگزیف آگهی
اگزیف آگهی

قبل از ایجاد آگهی برای تاثیر بیشتر و رسیدن به نتیجه مطلوب راهنمای درج آگهی را مطالعه بفرمایید.

برای آگهی خود عنوان مناسب انتخاب کنید:

  • انتخاب یک عنوان مناسب در آگهی، یکی از مهمترین بخشهای شروع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد.
  • چرا که در کوتاهترین زمان، به مخاطب خود می گویید که در چه زمینه ای در حال فعالیت هستید.
  • قصد فروش یا معاوضه چه نوع کالا و خدماتی را دارید.
  • آگهی شما بهتر است که کامل و با جزئیات باشد.
  • عنوان مناسبی داشته باشد.
  • به شکلی که اطلاعات مشخصی را در اختیار بازدید کننده قرار دهد.
  • عنوان آگهی باید تا حد امکان کوتاه و فاقد کلمات زائد باشد.
  • عنوان های کلی برای بازدیدکننده جالب نیستند و معمولا کلیک نمی شوند.
  • مثلا بجای انتخاب “فروشی فوری” برای فروش دوربین، بهتر است “فروش دوربین کانن 90d در حد نو” در عنوان قرار بگیرد.
  • درج شماره تلفن در ” عنوان آگهی ” مجاز نیست.
  • هنگام ثبت نام، شماره تلفن را در جای مخصوص خود وارد کنید.

انتخاب گروه مرتبط:

  • انتخاب گروه مرتبط ، در راهنمای درج آگهی از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • در انتخاب گروه مرتبط با محصول یا فعالیت خود دقت کنید.
  • اگر فعالیت شما به چند دسته بندی مختلف مرتبط است برای بهتر دیده شدن می توانید در هر دسته بندی یک آگهی بگذارید.
  • اما برای اینکه از دید بیننده هر بار جذاب بنظر برسد از عکس ها و عناوین متفاوت و حتی توضیحات متفاوت استفاده کنید.
  • در دسته بندی سرقت یاب حتما برای هر محصول سرقت شده یک آگهی جداگانه درج نمایید.
  • و از جعبه لوازم و بارکد روی جعبه عکس بگذارید.
  • شماره سریالی که در کارت گارانتی یا فاکتور یا روی جعبه درج شده را در قسمت مخصوص، صحیح وارد کنید.

توضیحات آگهی، متناسب با عنوان و موضوع کالا و خدمات شما باشد:

  • برای محصولات یا خدماتی که قصد ارائه دارید، سعی کنید در چند جمله و نهایت 2-3 پاراگراف، شرح مختصری را ارائه دهید.
  • توضیحاتی که در برگیرنده مزایا و ویژه گی های محصول و سرویس شما نسبت به نمونه آن در بازار باشد.
  • در واقع، مزیت رقابتی کالا و خدمات شما را نسبت به رقبا تشریح کند.
  • خود را جای بازدید کننده و مشتری بگذارید، ببینید آیا همه اطلاعات مفید را بصورت خلاصه و دقیق دریافت کرده‌اید؟
  • از جملات طولانی و نامفهوم در راهنمای درج آگهی پرهیز کنید.
  • اطلاعات را به صورت جمله به جمله و با ترتیب مشخص ارائه کنید.
  • از ارائه جملات کلیشه‌ای خودداری کرده و ارزشی که مشتری از ارتباط و استفاده از خدمات شما می برد را ذکر کنید.
  • به بیان دیگر عناصر اصلی که موجب تفاوت عرضه خدمات و یا کالای شما با دیگران می‌شود و را به صورت واقعی و خلاصه بیان کنید.
  • آیا به کلیه سئوالات اساسی و اولیه پاسخ داده شده است؟
  • به عنوان مثال برای درج آگهی فروش دوربین، زمان خرید، تعداد شات، جعبه و متعلقات درون جعبه، خط و خش رو ی بدنه و… بسیار مهم است.
  • با ارائه اطلاعات اولیه، خواننده به سرعت تصمیم خود را می‌گیرد.
  • شما در وقت خود برای پاسخگویی به مراجعین صرفه جویی خواهید کرد.
  • به هنگام ثبت نام در سایت نام دقیق و ایمیل خود را وارد ‌کنید.
  • که به صورت پیش فرض زیر کلیه آگهی‌ها قرار می‌گیرد.
  • چنانچه لازم است از طریقی غیر از ایمیل و تلفن با شما تماس گرفته شود، آنرا در متن آگهی ذکر کنید.
  • سعی کنید که شرح یا قسمتهای دیگر آگهی ، غلط املایی نداشته باشد مثلا کلمات به هم نچسپند.
  • حدالامکان قواعد نگارش را رعایت کنید.
  • اگر شرح آگهی طولانی است بهتر است که آن را در چند پاراگراف تنظیم کنید.

با مخاطب خود صادق باشید:

  • انتخاب دقیق تک تک کلمه های راهنمای درج آگهی، برای جلب توجه بازدید کنندگان بسیار حساس است.
  • توجه کنید که بازدیدکنندگان شما هنرمند و باهوش هستند.
  • قبل از آنکه به عناوین شعار گونه و تبلیغاتی توجه کنند، به اطلاعات مشخصی که ارائه شده است توجه خواهند کرد.
  • با توجه به تعداد آگهی ها، بازدیدکنندگان فرصت مقایسه و انتخاب زیادی دارند.
  • بنابراین هرگز از متن و عکس آگهی‌های دیگر کپی برداری نکنید.
  • ارائه اطلاعات خلاصه و دقیق موجب جلب توجه مشتری خواهد شد.
  • آگهی در اینترنت تفاوت عمده‌ای با تبلیغات تلوزیونی، رادیویی و روزنامه‌ای دارد.
  • در این جا بازدیدکنندگان فرصت بیشتری برای بررسی دارند.
  • مهمتر از هرچیزی برای آنها اطلاعات دقیق و خلاصه می باشد.

درج تصویر مناسب و مرتبط با موضوع آگهی:

  • ثابت شده که  یک آگهی که دارای تصویر مناسب و مرتبط هست، 70% بیشتر از آگهی فاقد تصویر، بازدید و بازدهی دارد.
  • انتخاب یک تصویر مناسب و مرتبط با موضوع آگهی می تواند مشتری را براحتی و سریع، ترغیب نماید.
  • پس سعی کنید با انتخاب عکسی مناسب از سرویس و کالای خود، مشتری را در انتخاب خود راحتتر ترغیب و یاری نمائید.
  • از بکارگیری تصاویر گنگ و نامفهوم در راهنمای درج آگهی خودداری کنید.
  • ضمن اینکه درج لوگو شرکتهای معتبر جهت جلوه دادن اعتبار کار خود نیز کاری ناپسند و اثرگذاری نامطلوبی خواهد داشت.
  • سعی کنید عکس محصولات دست دوم از تمام زوایا، با نور و کیفیت مناسب باشند تا تردید برای بیننده ایجاد نکند.
  • برای هر آگهی می توانید 5 تصویر با فرمت  jpg یا  pngحدود 5 مگابایت قرار دهید.
  • اما سعی کنید حجم عکس ها کمتر از 1 مگابایت باشد که افراد با سرعت اینترنتی پایین راحت تر مشاهده کنند.
  • از یک تصویر نمی‌توانید برای 2 آگهی استفاده کنید.
  • درج تصاویر عمومی مانند منظره، پرتره، عکسهای غیر مرتبط و یا عکس چهره اشخاص مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین تایید آگهی به مطالعه بخش قوانین درج آگهی بپردازید.

درج محل کار خود بر روی نقشه:

  • پین گزاری یا تعیین موقعیت محل کار بر روی نقشه، موجب اعتماد بیشتر مشتری و ارتباط آسانتر او با شما خواهد شد.
  • با تعیین موقعیت خود بر روی آگهی، حس اطمینان و اعتماد مخاطب خود را افزایش دهید.