قبل از ایجاد آگهی برای تاثیر بیشتر و رسیدن به نتیجه مطلوب راهنمای درج آگهی را مطالعه بفرمایید.
برای آگهی خود عنوان مناسب انتخاب کنید:
- انتخاب یک عنوان مناسب در آگهی، یکی از مهمترین بخشهای شروع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد.
- چرا که در کوتاهترین زمان، به مخاطب خود می گویید که در چه زمینه ای در حال فعالیت هستید.
- قصد فروش یا معاوضه چه نوع کالا و خدماتی را دارید.
- آگهی شما بهتر است که کامل و با جزئیات باشد.
- عنوان مناسبی داشته باشد.
- به شکلی که اطلاعات مشخصی را در اختیار بازدید کننده قرار دهد.
- عنوان آگهی باید تا حد امکان کوتاه و فاقد کلمات زائد باشد.
- عنوان های کلی برای بازدیدکننده جالب نیستند و معمولا کلیک نمی شوند.
- مثلا بجای انتخاب “فروشی فوری” برای فروش دوربین، بهتر است “فروش دوربین کانن 90d در حد نو” در عنوان قرار بگیرد.
- درج شماره تلفن در ” عنوان آگهی ” مجاز نیست.
- هنگام ثبت نام، شماره تلفن را در جای مخصوص خود وارد کنید.
انتخاب گروه مرتبط:
- انتخاب گروه مرتبط ، در راهنمای درج آگهی از اهمیت زیادی برخوردار است.
- در انتخاب گروه مرتبط با محصول یا فعالیت خود دقت کنید.
- اگر فعالیت شما به چند دسته بندی مختلف مرتبط است برای بهتر دیده شدن می توانید در هر دسته بندی یک آگهی بگذارید.
- اما برای اینکه از دید بیننده هر بار جذاب بنظر برسد از عکس ها و عناوین متفاوت و حتی توضیحات متفاوت استفاده کنید.
- در دسته بندی سرقت یاب حتما برای هر محصول سرقت شده یک آگهی جداگانه درج نمایید.
- و از جعبه لوازم و بارکد روی جعبه عکس بگذارید.
- شماره سریالی که در کارت گارانتی یا فاکتور یا روی جعبه درج شده را در قسمت مخصوص، صحیح وارد کنید.
توضیحات آگهی، متناسب با عنوان و موضوع کالا و خدمات شما باشد:
- برای محصولات یا خدماتی که قصد ارائه دارید، سعی کنید در چند جمله و نهایت 2-3 پاراگراف، شرح مختصری را ارائه دهید.
- توضیحاتی که در برگیرنده مزایا و ویژه گی های محصول و سرویس شما نسبت به نمونه آن در بازار باشد.
- در واقع، مزیت رقابتی کالا و خدمات شما را نسبت به رقبا تشریح کند.
- خود را جای بازدید کننده و مشتری بگذارید، ببینید آیا همه اطلاعات مفید را بصورت خلاصه و دقیق دریافت کردهاید؟
- از جملات طولانی و نامفهوم در راهنمای درج آگهی پرهیز کنید.
- اطلاعات را به صورت جمله به جمله و با ترتیب مشخص ارائه کنید.
- از ارائه جملات کلیشهای خودداری کرده و ارزشی که مشتری از ارتباط و استفاده از خدمات شما می برد را ذکر کنید.
- به بیان دیگر عناصر اصلی که موجب تفاوت عرضه خدمات و یا کالای شما با دیگران میشود و را به صورت واقعی و خلاصه بیان کنید.
- آیا به کلیه سئوالات اساسی و اولیه پاسخ داده شده است؟
- به عنوان مثال برای درج آگهی فروش دوربین، زمان خرید، تعداد شات، جعبه و متعلقات درون جعبه، خط و خش رو ی بدنه و… بسیار مهم است.
- با ارائه اطلاعات اولیه، خواننده به سرعت تصمیم خود را میگیرد.
- شما در وقت خود برای پاسخگویی به مراجعین صرفه جویی خواهید کرد.
- به هنگام ثبت نام در سایت نام دقیق و ایمیل خود را وارد کنید.
- که به صورت پیش فرض زیر کلیه آگهیها قرار میگیرد.
- چنانچه لازم است از طریقی غیر از ایمیل و تلفن با شما تماس گرفته شود، آنرا در متن آگهی ذکر کنید.
- سعی کنید که شرح یا قسمتهای دیگر آگهی ، غلط املایی نداشته باشد مثلا کلمات به هم نچسپند.
- حدالامکان قواعد نگارش را رعایت کنید.
- اگر شرح آگهی طولانی است بهتر است که آن را در چند پاراگراف تنظیم کنید.
با مخاطب خود صادق باشید:
- انتخاب دقیق تک تک کلمه های راهنمای درج آگهی، برای جلب توجه بازدید کنندگان بسیار حساس است.
- توجه کنید که بازدیدکنندگان شما هنرمند و باهوش هستند.
- قبل از آنکه به عناوین شعار گونه و تبلیغاتی توجه کنند، به اطلاعات مشخصی که ارائه شده است توجه خواهند کرد.
- با توجه به تعداد آگهی ها، بازدیدکنندگان فرصت مقایسه و انتخاب زیادی دارند.
- بنابراین هرگز از متن و عکس آگهیهای دیگر کپی برداری نکنید.
- ارائه اطلاعات خلاصه و دقیق موجب جلب توجه مشتری خواهد شد.
- آگهی در اینترنت تفاوت عمدهای با تبلیغات تلوزیونی، رادیویی و روزنامهای دارد.
- در این جا بازدیدکنندگان فرصت بیشتری برای بررسی دارند.
- مهمتر از هرچیزی برای آنها اطلاعات دقیق و خلاصه می باشد.
درج تصویر مناسب و مرتبط با موضوع آگهی:
- ثابت شده که یک آگهی که دارای تصویر مناسب و مرتبط هست، 70% بیشتر از آگهی فاقد تصویر، بازدید و بازدهی دارد.
- انتخاب یک تصویر مناسب و مرتبط با موضوع آگهی می تواند مشتری را براحتی و سریع، ترغیب نماید.
- پس سعی کنید با انتخاب عکسی مناسب از سرویس و کالای خود، مشتری را در انتخاب خود راحتتر ترغیب و یاری نمائید.
- از بکارگیری تصاویر گنگ و نامفهوم در راهنمای درج آگهی خودداری کنید.
- ضمن اینکه درج لوگو شرکتهای معتبر جهت جلوه دادن اعتبار کار خود نیز کاری ناپسند و اثرگذاری نامطلوبی خواهد داشت.
- سعی کنید عکس محصولات دست دوم از تمام زوایا، با نور و کیفیت مناسب باشند تا تردید برای بیننده ایجاد نکند.
- برای هر آگهی می توانید 5 تصویر با فرمت jpg یا pngحدود 5 مگابایت قرار دهید.
- اما سعی کنید حجم عکس ها کمتر از 1 مگابایت باشد که افراد با سرعت اینترنتی پایین راحت تر مشاهده کنند.
- از یک تصویر نمیتوانید برای 2 آگهی استفاده کنید.
- درج تصاویر عمومی مانند منظره، پرتره، عکسهای غیر مرتبط و یا عکس چهره اشخاص مورد پذیرش قرار نمیگیرند.
- برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین تایید آگهی به مطالعه بخش قوانین درج آگهی بپردازید.
درج محل کار خود بر روی نقشه:
- پین گزاری یا تعیین موقعیت محل کار بر روی نقشه، موجب اعتماد بیشتر مشتری و ارتباط آسانتر او با شما خواهد شد.
- با تعیین موقعیت خود بر روی آگهی، حس اطمینان و اعتماد مخاطب خود را افزایش دهید.